Yaşamı düz bir çizgide tutmak tükenmektir. Yaşamak zorunda olduğumuz şunca yılı aykırı uçlar arasında gezdirip geçirmedikçe, alışkanlıkların sınırlarını aşmadıkça zaman zaman, yaşamak nasıl yenilik olur tükenmek değil de?
Her kış bir bahara gebedir. En latif çiçekler, en sert koşulların ardından hâsıl olur. Hem dermanlar derdin, muhtaç olduğumuz inşirah, belaların evlâdıdır. Ve muhakkak, her zorlukla beraber bir kolaylık vardır.