Şarlatanlığın ve parazitliğin gösterişli hayatından gözlerin kamaşıp da sakın namuslu çalışmanın güvenilir sonucundan şüpheye düşme ve manevi kuvvetini kırma. Geleceğini karanlık bir tesadüfün cilvesine terk etme. Hilekar ve düzenbaz zekanın kartondan köşküne imrenme. VE BİL Kİ HAYATTA İNSAN OLAN İNSANA YARAŞAN YOL, DOĞRULUK VE NAMUSLULUK YOLUDUR.
Her kötülük gibi, kötü örneklerin de içlerinin kötülüğünü kusan, zehirli bir dili ve felsefesi vardır. Bu felsefenin ekseni "egosantrizm" denilen sırf kendini düşünürlük ve kendini bütün varlıkların merkezi halinde ve her şeyin üstünde görürlüktür.