Merve Talay

Merve Talay
@Gaia90
Gerçekliktir
Ben memur çocuğuydum bundan ötürü bir kayırma olmadı bana olumsuz bir olay da olmadı bana ne olumlu ne olumsuz Ama işsiz babası olup ya da işçi olup düşük gelirli olup yardim gören çocuklar oluyordu Bir bot verildiği gün kime ne verildi tüm sınıf görüyordu Bu iyilik yardım hareketi de herkesin önünde olması?? ders esnasında çağrılıyor ellerinde botlarla dönüyorlardı🤦 Ben 90larda öğrenciydim Kapalı ise ailen biraz cahil gibi bakış vardı oysa benim babam üniversite mezunu memurdu annem lise mezunuydu hemşire olmayı düşünürken babamla evlenip çoluk çocuk derken ise gitmemiş biriydi
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Düşüncem
Benim babam memur emeklisi Okurken bunun avantajı yoktu bende Öğretmen değildi, Ankara'da memurdu Ama işsiz olan babası İşçi olan insanlara bu tip sorular geliyordu Bana göre de yanlış bir ogrencinin iyi aile çocuğu olduğunu anlayamazsınız işi ile Babası polis olup kendi kötü öğrenci olan biri de olabilir Ben de gördüm çok sekuler ailenin zorba çocuğunu Çok dindar ailenin de olur zorba çocuğu Bu bence çocuk üzerinde yoğunlaşilması gereken konu Bu sadece öğretmenin de yapacağı bir şey değil Aile, öğretmen ve kurumlar birlikte yapmalı Bu şiddet olayı çok farklı Anne iyi kalpli olabilir ama çocuk ne alıyor ondan Öğretmen orada hangi konumda onun zihninde Bence çocuklar üzerine planlamalar programlar uygulanmalı psikoloji bölümleriyle çalışma yapmalı devlet
Kimi
Kendisine kolay para çekmek istiyor belki abonelikten Bunu tutturmayinca iftira oyununa başvuruyor diyorsun ki varsa bir delilin git başvur hakkını ara yok ses çıkmiyor sanırım 6.hissine güveniyor Ya tutarsa diye geliyor ki tutmuyor zaten Ya da ilgilensin herkes benimle diye yapıyor çünkü kendi hayatı ilgi toplamıyor
Kimisine
Fakirliği kendiniz için dilemeyin Allah nimetleri boşuna yaratmadı Fakat yerken aç olan komşunun bu coğrafyadaki insanın halini de düşünmelisin .cografyandakiler toksa dünyanın diğer ucundakini de düşünmelisin ne diyorum cografyan toksa yani senin yan komşun açken bilmem kaç kilometre yardım yapman daha mantıklı değil bana göre Ama genel manada zekâtıni, sadakani gerçekten değer şekilde veriyorsan ne mutlu sana Ama kimse sende para var diye seni çalmakla yolmakla suclayamaz Bu bir iftira suçudur delilin yokken takipçi kasmak için kendine merdiven etmek için bu tip hamleler doğru değil müslümana yakışmaz
Ve
Ben şöyle biri değilim toplumda fakir olsun zenginler de içini rahatlatmak için iki makarna hediye etsin bu değil düşüncem Herkes her türlü imkana ulaşsın Ama bu zengin nefreti demek değil herkesin refahı Eğer herkes bu dengede yoksa altta kalıyorsa o zaman da zengin hayır vererek gerçekten ihtiyaca çözüm olmalı bence İhtiyaç dışı ürünlerle değil