"Sosyalizm yoksulluk sorununu, bilim de hastalık sorununu çözdüğünde,duygu sömürücülerin alanı daralacak ve insanın sempati alanı genişleyecek, insan daha sağlıklı ve içten olacaktır. İnsanların mutluluğu, diğer insanların mutlu hayatlarını düşününce çoğalacaktır."
"İnsanın kendini düşünmesi bencillik değildir. Kendi düşünceleri olmayan bir kişi aslında hiçbir şeyi düşünmez. Başkalarının, insanlardan kendileri gibi düşünmelerini, aynı görünüşlere sahip olmalarını beklemeleri asıl bencilliktir."
"Üç çeşit despot vardır. Beden üzerinde baskı kuranlar. Ruh üzerinde baskı kuranlar. Ve hem ruh hem beden üzerinde baskı kuran despotlar. İlkini Prens diye anarız. İkincisi Papa'dır. Üçüncüsü ise toplum, yani halktır."
Nietzsche'nin zekâsı ve hazır cevaplığı adeta başımızı döndürüyor. Kitap, varoluş kaygılarımızla, seçimlerimizle, kararlarımızla ve yaşam tarzımızla yüzleşmemizi ve her şeyi yeniden sorgulayarak zihnimizde yeni soru işaretleri oluşmasına olanak sağlıyor.
Öyle ki psikoloji biliminin henüz tam olarak bilinmediği, Sigmund Freud'un hâlâ tıp öğrencisi olduğu, psikanalizin temellerinin yeni oluştuğu 1880'li yıllar... 26 yaşında fikirleriyle kendini oluşturmak için çabalayan Sigmund Freud
Freud' a akıl hocalığı yapan ve onun düşünce dünyasının oluşmasına zemin hazırlayan, oldukça ünlü Doktor Josef Breuer...
Kitabın en vurucu noktası ise Nietzsche ve Josef Breuer'in yollarının kesişmesi ile başlıyor. Dayanılmaz baş ağrıları ve ataklarının iyileştirilmesi için kliniğe yatan filozofumuz bu kez doktorun kişisel bunalımını geçirmeye yardımcı olmak için Breuer'in doktoru oluyor...
Böylece doktorun varoluş sorgulamalarına, kaygılarına, seçimlerine, sorumluluklarına ve başka yaşamları seçme olanaklarına şahitlik ediyoruz.
Felsefe severlerin keyifle okuyacağı, Nietzsche'nin yaşamına ait dönüm noktalarına eşlik edeceği, Sigmund Freud'un fikirlerinin oluşum sürecine eşlik edebileceğimiz ve kendi yaşamımızı yeniden sorgulamaya imkân tanıyan harika bir kitap.
Okuyan ve okuyacak olan tüm kitapseverlere bol sorgulamalı ve keyifli okumalar dilerim.
Kitapla kalın