Demek ki buraların ormanını kesip pıtrak gibi yazlık siteler yapan, otel diken, denizi dolduran,tepelerde maden arayan,dağları yaralayan şehirliler, denizimizi de elimizden alıyor diye düşündüler. Babalarının dedelerinin köyü korumak gibi dertleri olmamıştı hiç. Çünkü eski zamanlarda kimse ağaçlarına, havalarına, denizlerine zarar vermiyordu. Akıllarına bile gelmezdi böyle bir şey. Ne var ki artık dışardan gelen saldırganların kendi doğalarını sahiplenerek, zarar verme çabalarını öfkeyle izliyorlardı.