Çok Sevgili Suat Hanım; bu ülkenin, pek çok aydınına olduğu gibi size de büyük bir borcu var. Ve siz aramızdan alacaklı ayrıldınız. Dilerim ki bundan sonraki kuşaklar, isminizi bilir, size ve edebiyatınıza sahip çıkar. Hak ettiğiniz değeri hiç olmazsa bundan sonra görebilmeniz dileğiyle...
Gelelim kitaba, bir solukta bitiverdi. Tüm kötülüklerin temelinde korkunun ve zayıflığın yattığını bilmek nasıl da acınası bir hâl. Koca bir padişah da olsan bir kapıkulu da olsan korku kişinin celladı, en büyük düşmanı oluyor işte.
Bir harem ağasının dilinden yazılmış, bildiğimiz tarihe bilmedimiz bir yerden bakmış Suat Hanım. Gücün korkuyla şekillenmiş halinin nasıl korkunç olabileceğini "kötülük" denen olgunun sadece tehlike hissiyle tetiklendiğini görüyor ve adeta acıyorsunuz tüm o kötülere.
Okuyunuz efendim.