Yola çıkan, değil yoldan çıkanlar olduk... Derdimiz dert değil, Dervişlik hırkası giyenler olduk... Bu Dünya geçici idi, sandık ki kalanlar olduk.... Bir di dava , bin ile sınavlar olduk...
…Yunus! dedi, parmağını kalbimin üzerinde gezdirerek,
“Burası kalbinin en değerli yeridir.
Burada siyah bir nokta vardır, Canın canı, sevenin canı buradadır.
O nokta, yoğun bir damla kandan ibarettir.
Adına ‘Süveyda’ yahut ‘Sevda’ derler.
Siyaha çalan rengi yüzündendir bu isim..
Çünkü sevda, kara talih içinde, o kara kan damlasında büyür..
Bütün tecelli denizleri, aşk fırtınaları, işte o bir damla kanda dalgalanıp çırpınır. Aşırı sevgi bu damlayı tahrip edip dağıtırsa, parçaları bütün vücuda dağılır.
Aşk işte bu dağılmanın adıdır..
Aşık ne yaptığını bilmez olur…