Usta ve MargaritaMihail Bulgakov Mihail Bulgakovun tüm ömrü boyunca üzerinde çalıştığı,üzerine titrediği ve sonuçta böyle bir başyapıtın ortaya çıkmasına vesile olduğu müthiş bir şaheser.İnanılmaz bir zekanın ürünü.Yazarın bir deha olduğunun kanıtı.Kendisinin de söylemiş olduğu gibi adamın hayatının eseri.Adam hayatını bu şaheseri ortaya çıkarmaya adadı ve sonuçta başardıda,her ne kadar kitabın baskılandığını kendisi görmese bile.Eserde biraz mistik,biraz fantastik motivler olsa da bunlar senaryoyla harika bi uyum içinde olan detaylar.Fakat herkesin bu eseri anlayacağını sanmıyorum.
Yine de ben herkese okumayı tavsiye ederim, fakat okumadan önce bir hususu da bilmenizi isterim,şu eserle bağlı bir inanış da vardır ki,bu şaheseri okuyan insanların hayatında çok büyük bişey oluyor,bu iyi bişey de ola bilir,kötü bişey de.Bazıları yazarın bu eseri yazdığında bazı psikolojik problemleri olduğunu söylüyor ve bu inanışın da onunla ilgili olduğunu öne sürüyor.Not: ben bu eseri okuduğumda bu bilgiden habersizdim ve okuduktan bir yıl sonra hayatımda önce çok iyi,okuduktan iki yıl sonra da çok kötü bişey oldu.Ama olanların bu eserle bi bağlantısı varmıdır bilemeyeceğim.Artık inanıp inanmamak size kalmış.Bence herşeye rağmen okunmalı