“"İnsan Tanrı’nın ne olmadığını bilebilir; O'nun ne olduğunu bilemez." Ben O'nun ne olmadığını bildiğim kanısındayım: Yeis değildir.
Dehşet değildir. İnsanın hırıldayan gırtlağındaki toprak, kulaklarının içinde hiçlikten hiçliğe geçip kaybolan kara uğultu değildir. “
Şimdi gözetleyeceğim güzelliği,
Daha önce kimsenin yapmadığı gibi.
Haykıracağım şimdi, kimsenin haykırmadığı gibi. Şimdi deneyeceğim, kimsenin denemediğini. Şimdi yapacağım yine kimsenin yapmadığını.
“Bu eşitsizlik artışından en çok zarar gören halkların gıkı bile çıkmazken, zarar görenlerin çoğu da göreli yoksullaşmalarını artıracak politikacılara oy vermektedir. İşte hegemonyanın gücü: belki yoksuluz ama en azından vatanseveriz.”
“Yeterlilik bir insan hakkı olmalıdır, kimsenin altına düşemeyeceği bir zemin, aynı zamanda da kimsenin üstüne çıkamayacağı bir tavan olmalıdır. Yeterli olana kanaat etmek ziyafet çekmekten iyidir, hatta çok daha iyi.”