Umut...
Hep derler ya kaybedecek bir şeyi olmayandan korkun diye. Ben de şunu eklemek istiyorum. Umudu kalmayandan korkun. Çünkü tüm umutlarını yitirmiş insan artık duygularını da kaybetmiş bir insandır.
Karanlığın içinde bir ışık söyle hiç yok mu?
Sonunda bu savaşı kazanmak bu kadar zor mu?
Toygar Işıklı'nın "Sonunda" şarkısında geçen bu sözlerle kurduğum bir hayalim vardı.
Karanlığın içinde bir ışık yokmuş.
İyilik ve Kötülük Okulu 3: Sonsuz Mutluluğun Sonu
Ben masal okumaktan hoşlanan bir insanım. Masalların farklı tarafları, kötü karakterlerin geçmişlerini okumaktan hoşlanıyorum. İyilik ve kötülük okulunu okurken de bu yüzden çok zevk aldım. Masal kahramanlarının gelecekteki hallerinin anlatılması, bazı olayların farklı yorumlanması çok hoşuma gitti. Ayrıca önceki kitaplar gibi olayların tahmin edilemez olması yine çok hoşuma gitti. Ama şöyle de bir şey var ki kitap tutarsız. Yazar kitabın başında yazdığı şeyleri unutmuş gibi hissettiriyor. Başlarda verdiği gizemleri hatta önceki kitaptaki gizemleri ve anlamsız olayları hep bu kitapta açıklayacak diye beklemiştim bu yüzden de beni rahatsız etmemişti. Ama hiç birini açıklamadı ve kitap öylece bitti. Sanki daha devam edecekmiş de son anda bitirmişler gibiydi. Karakterler zaten biraz tutarsızdı ama her insanın zamanla duyguları değişir diye düşündüğüm için çok rahatsız etmemişti ama son kitapta özellikle sophie karakteri kesinlikle mantıksız yazılmıştı. Kız iyi biri olmaya çalışıyordu seri boyunca ve bunu önce kendi bencilliği ve sonrada dış etkenlerden dolayı başaramıyordu. Böylece kötü biri olmaya karar verdi. Öyleki arkadaşlarının acı çekmesinden mutlu olduğu yazıldı kitapta. Ama daha sonra savaşta birdenbire iyilerin kazanması için kendi tarafına ihanet eden biri olarak yazıldı. Tüm duyguları taşlaşmış bir insanın böyle ani bir değişimi olamaz. Üçüncü kitapta teker teker tüm iyi masal kahramanları ölmeye başladı ve bunu durdurabilecek tek şey sophie'nin taktığı yüzüğü kendinin kırması ama bir sürü insan ölürken ve bir kaç gün içince dünya yok olacakken kızın tek yaptığı kraliçe olmaya çalışmak. Evet sophie kötü biri olduğu için onun geri kalan hiç kimseyi umursamaması normal ama etrafındaki kimse de kızın yüzüğü kırması için büyük bir çaba içerisinde değil.