Ayrılık sadece bir insanı kaybetmek değildir, aynı zamanda insanın gelecekle ilgili planlarını ve hayalini kurduğu yaşamıda kaybetmesidir. Yas süreci bütün kayıplarda aynı şekilde işler ve beş aşamadan oluşur. İlki inkardır. Kişi bir şok yaşıyordur, hiçbir şey hissetmez, olanla baş etmeye çalışıyordur. İkinci sırada öfke yer alır. Kişi hem kendine karşı hem de diğerlerine karşı öfke duyar ve ‘Neden Ben?’ sorusunu sorar. Üçüncü aşama pazarlıktır, kişi her şeyin eskisi gibi olması ve yaşananları silmek için her şeye hazırdır. Sonraki aşamalar ise depresyon ve kabullenmedir. Bu aşamalar, biri diğerini izleyecek şekilde sırayla yaşanır ancak bazen birbirleriyle iç içe geçmeleri de mümkündür. Süreleri değişkendir. Siz hangi aşamada bulunuyorsunuz?
Partnerlerle paten kaymanın bütün olayı dayanışma, güven, zamanlama, bekleyiş ve senkronizasyondu. İki insanın neredeyse bir olmasıydı ama bir şekilde benliklerini korumalarıydı.