..."kahve "dedim de aklıma geldi,
Geçen gün kahvede bir mimar bak ne dedi:
"Bazen utanıyorum mesleğimden ;
çok defa yaptığımız iş
Rahat etmeyesileri rahat ettirmek;
Yapmak değil ,belki yıkmak gerek ;
Sağa dön para ,sola dön para ;
Büyük evler yaptık küçük adamlara "...
...Ne olur bir gün beni kapında olsun dinle,
Öldür bendeki beni ,sonra dirilt kendinle,
Çarpsam karasevdayı en azından yüzbinle
Nasıl bağlandığım anlarsın kemendinle.
Kaç defa çıkıp gittim buralardan yeminle,
Ama her defasında geri döndüm seninle.
Hangi düğüm çözülür nazla, sitemle,kinle?
Ne olur bir gün beni, kapında olsun dinle..
(Yavuz Bülent Bakiler)