Allah ondan râzı olsun, İbni Mes'ud şöyle der:
Şükür îmânın yarısıdır.
Bil ki şükür:
1 -Kalb ile,
2 Dil ile,
3 Azâlar ile olur.
Kalb ile şükür, kalb ile hayırlı şeyler kasdetmek ve bütün mahlûkat için kalbde hayırlı düşünceler bulundurmaktır.
Dil ile şükür, şükre delalet eden kelime ve cümlelerle Allah'a hamdettiğini izhar etmektir.
Azalar ile şükür, Allah'ın nimetlerini ibadet, itaat ve hayır yollarında kullanmak, onları Allah'a isyan yolunda kullanmaktan sakınmaktır