varoluşmakta

Bilgi, sonunda sizde erimeyecekse, katı halinde duracak, kalacaksa, yarardan çok zarar getirir. Bildiler de ne oldu?
Sayfa 112
Reklam
Gene de unutmak iyidir, diyorum: O olmadan nasıl anımsayabilir, hattâ nasıl yaşayabilirdik Hiçbirşeyi unutmayacak bir beyin, zaten katlanılması güç olan hayatımıza bir direnme olanaksızlığı yüklemez miydi?
Sayfa 90
Bense kendimi öylesine anladım ki, bıktım kendimden. Hani sabahlan ilk cıga­ramı içtiğim zaman diz kapaklarımdan baş­layan sarhoşluğun ne kadar süreceğini bil­diğim gibi, içimde olup bitenlerin tümünü biliyorum. Tatsız bir şey bu ... Her gün aynı deneyi yapan budala bir bilgin gibiyim. Ama senin için yeniyim, anlaşılmıyorum kolay kolay. Hoş bir şey.
Sayfa 46·Kitabı okuyor
KADIN: Bir yerde mi okumuştunuz? ERKEK: Okunanlar unutulunca yaşanmış olur.
"Görevimi yaptım," diyorsunuz içinizden, biliyorum. Ama ben görevinizin amacı değilim, bahanesiyim.
Reklam