Tek başımıza dünyaya adım atma yeteneği, güvendiğimiz birinin yanımızda durduğunu bilerek oluyor. Ve işte bu “bağımlılık paradoksu”dur. Paradoksun mantığını anlamak başta zor görünür. Birine bağlıyken nasıl daha bağımsız olabiliriz ki? Yetişkin bağlanmasının temelini tek bir cümleyle açıklamamız gerekseydi, bu şu olurdu: Bağımsızlık ve mutluluğa giden yola çıkmak isterseniz, öncelikle bağlanılacak doğru insanı bulun ve bu yolculuğa onunla çıkın.
“Bu kabustan uyandığımda küstah isteklerimle, arzularımla yukarıyı rahatsız etmeyecek, yaşamaya çalışırken kuşkuya yer kalmayacak derece memnun görünecek, hayal kuramayacak kadar yorulduğumda adaletsizlikten söz etmeyecek, hele hele Tanrı’nın bile adam seçtiği bilmem ne kafalı dünya gibi soysuz düşüncelere asla kapılmayacaktım.”