Makinelerin medyada gösterildiği gibi süperbeyinleri yok.Sadece veri toplama konusunda o kadar uzmanlar ki,neredeyse sonsuz sayıda veriyi göz açıp kapayıncaya kadar toplayıp analiz edebiliyorlar ,bu yüzden de yaptıkları işi insanların denetlemesi artık imkansız.
Matematikçilerden oluşan bir ekip önce temel birtakım hesaplamalar yapabilen pozitronik bir beyin hazırlayıp,bu beyne kendisinden daha karmaşık bir beyin ürettiriyorlarmış.Makine dediğimiz cihazların yapımında bu süreç 10 defa tekrar ediliyormuş.