İnsanoğlu ilk olarak adalet sağladığına inanarak kan dökmeye başlamış, kendince vicdani gerekçesini bulduğu için gönül rahatlığıyla insanları yok etmiştir. Bugün de kan dökülmesini berbat bir şey olarak görsek bile, yine de kan dökmekten geri kalmayız, hatta eskilerden de çok yaparız.
Anlarsınız ki biri isterse diş ağrılarınız sona erecek ya da üç beş ay daha devam edecektir. Eğer hala kabullenmiyor ve hala karşı geliyorsanız, teselli için kendinizi kırbaçlatmak veya duvarları yumruklamaktan başka ne gelir ki elinizden!...
Doğanın size danışacak hali yok. İsteklerinizle, yasalarını beğenip beğenmemeniz onu ilgilendirmez. Doğayı bütün sonuçlarıyla, olduğu gibi kabul etmek zorundasınız.