Şibli (rahimehullah) demiştir ki:
"Kim ALLAH 'ı tanırsa gökleri ve yeri göz kapağının bir kılı üzerinde taşır; kim de Aziz ve Celil olan ALLAH 'ı tanimazsa kendisine bir sineğin kanadı yüklense, daralır feryat eder."
"Muhabbetin evveli ölmek, sonu ise yanmaktır."
Ey Derviş ! Her kim aşk sarayına ayağını basarsa, gönlünün halka olan bağlarını koparıp, HAKK 'a bağlasın. Sonra muhabbet bayrağını marifet köşküne diksin.