Zırcahildi karım. Gerçi öğretmendi. Ama okumuş cahil okumamış cahilden tehlikeliydi çünkü cahil olduğunun farkında değildi. O yüzden hep derim, ilmin herhangi bir değeri yoktur. İrfandır önemlisi. İlim bilgi, irfan görgüdür. Görgüsüz çok tehlikelidir. En tehlikelisi de okumuşu.
Bilgi dediğin nedir ki? Dedikodu da bilgi... İlim, kavanozu dıştan yalamak ve ateşi kartpostaldan tanımaktır. Karımınki gibi yani. O da öyleydi. Hep, bildiğini sanır ve bin yıllık klişeleri tekrarlar dururdu. Nasıl sıkılmazdı kendisi olmaktan acaba? Dinlerken sıkılırsın, izlerken sılılırsın. Kabus gibidir...