Kendi elinden tutup kendi hayatını yeniden düzene sokacak olan daima sensin. Kendine ebeveynlik, bazen de kendini o hiç hoşuna gitmeyen işler için harekete geçirmektir. "herkes hakkımda ne diyecek" mengenesini gevşetecek olan, içimizdeki yetişkin ses. Kimse senin eylemlerini zannettiğin kadar düşünmüyor. Herkes kendi yaşamının başrolünde. Doyasıya hata yapabilir, özgürce fikrini değiştirebilir, deneyip yanılabilirsin. İnsan olmak, deneye yanıla yolunu bulmak. Kervanı yolda düzmek normal. Her şeyi tam teşekküllü planlamaya çalışmana gerek yok. Çoğumuz yolumuzu, yürürken yaratıyoruz. Ve hayat hiçbir plana zaten sadık kalmıyor. Her şeyi öngörmek, tüm cevapları bilmek, her adımında emin olmak filan imkansız. Kendini insanüstü beklentiler ile sıkma kimse tüm cevapları bilmiyor. Şüphe edebilirsin, sorgulayabilirsin, bunlar son derece sağlıklı. Yolda planların değişecek, koşullar dönüşecek, buda hayatın doğası. Belirsizlik ve değişim bir ömür hep bizimle. Buna razı gelerek adım atabilmek, erginlenmek. Beklentilerine karşılık alamadığın kapıları gözlemeyi, Yıllar evvel kurumuş çeşmelerin önünde boş taşına beklemeyi bırak. Suçlayıp durmak seni olduğun yere mıhlayacak. Artık geçmişe işaret etmeyi bırak. Büyümek, bugün kendi yazgının sorumluluğunu almak demek. Sen yeniden başlamaya evet dedikçe, payına düşen güçlükleri göğüslemeye razı geldikçe, anlam dört bir yandan yaşamına akacak. Bazen sadece ayağa kalkarsın. Zihninde ki tüm o bahaneleri öpüp bir kenara koyarsın. Kendi elinden tutar, ve kendi hayatını yeniden düzene sokarsın. Gelelim tavrına, tüm bunları hangi tavırla yaşayacaksın?
Ya üzerinde büyük bir yük varmış gibi yaparsın, ya da dansın bir parçası gibi. Hangisi seçimini yap...