Gülcan Oskay

Gülcan Oskay
@Gulcan_K_

Gülcan Oskay

, bir kitap okudu
Puan vermedi·96 syf.·
2026 4. kitabı
Kjersti Skomsvold
7/10 · 452 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·256 syf.··
2026 2. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 23 Ocak 2026 20:11
'Ne çabuk unuttunuz? Ne çabuk başladınız yine insanları birbirine düşürmeye..kin tohumları ekmeye.. milliyetçiliğe, ayrımcılığa,kafatasçılığa,cinsiyetçiliğe ..ezeli düşmanlıklara? Ne çabuk? Gerçi.. vazgeçmiş miydiniz hiç? ... Yeni depremler olmayacak mı sanıyorsunuz? Gelen felaketi karşılamaya hazırlanmak yerine, çıkar.. kâr..para.. iktidar peşine mi düşeceksiniz yine? Duymuyor musunuz, geliyorum diye bas bas bağıran yeni depremin gümbürtüsünü? Milliyetçi böbürlenmeleriniz, düşmanlıklarınız, kavgalarınız,savaşlarınız yetecek mi evlerinizi, saraylarınızı yıkılmaktan kurtarmaya? Bu kez de mi kulak asmayacaksınız tüm dünyanın biliminsanlarının uyarılarına? Bilimin " milli"si yoktur oysa... İnsanlık da milli değildir... Depremin de millisi olmaz..Hele ölümün...' Yiğit Bener 'in Kırılma Noktası isimli kitabından çok can alıcı bir alıntı. 17 Ağustos Körfez depremini yazıyor. Her satırı deprem anlatmıyor. Üç farklı yoldan ilerleyen bir kurgusu var kitabın. Kitabın karakterlerinden olan Selin öğretim görevlisi. Depremde yıkılan yaşamları, dayanışmayı anlatan bir roman yazmak istiyor .Yazdıklarını Amerika'da ki arkadaşına gönderiyor .Arkadaşı da Selin'in yazdıklarına dair eleştirel yorumlarını aktarır. Romanın içinde eleştirisi de var. Kitabın bir bölümü bu eleştirel maillerden oluşuyor. Bir diğer yandan da Selin'in hayatına dair bölümler aktarılıyor romanda. İnsanlığa,düzene ,sisteme dair sorgulamalar ile başbaşa bırakıyor. Deprem ile ilgili yazdığı bölümler üzüyor insanı. Aradan yıllar geçiyor, acılar,yaşananlar değişmiyor,dersler çıkarılıp düzenlemeler yapılmıyor. Canımız yanmaya devam ediyor ne yazık ki..
Kırılma NoktasıYiğit Bener · Can Yayınları · 2012117 okunma
Puan vermedi·88 syf.··
2026 1. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2026 23:17
Tiksinti bir insanın ülkesine dair nefretini tüm yönleriyle anlatan bir roman. Kitabın baş karakteri Edgardo Vega bir sanat tarihi profesörü. Kanada 'da yaşayan Vega annesinin cenazesi için ülkesi El Salvador 'a dönmek zorunda kalır. El Salvador 'da ki tek arkadaşı Moya adlı arkadaşı ile buluşur ülkesine dair nefret ettiği,tiksindiği ne kadar konu varsa hepsini durmaksızın anlatır. İç savaş sonrası yozlaşan bir ülkenin toplumsal hayatı, eğitim sistemi,özel üniversite kurmanın kolaylığı,futbol fanatikliği, gazetelerin durumu, kadınların izlediği programlarının kalitesizliği,hiç kitap okunmamamsı, siyasetçilerin durumu, genelev semtleri,yemek kültürü hatta içtikleri biradan bile duyduğu tiksintiyi anlattıkça anlatır. O kadar tanıdık ki nefret duyduğu konular sanki El Salvador değil bahsettiği ülke. Kilometre başına bu kadar üniversites düşen başka bir ülke yoktur diyor. Yanılıyorsun Moya ,alası bizde var . Politikacılardan bahsettiği satırlarda "..sağdan yada soldan olmaları fark etmiyor,aynı derecede mide bulandırıcılar, aynı derecede yozlaşmışlar,aynı derecede hırsızlar.." tanıdık geldi mi?.. Kitap Moya'nın hem ünlenmesine hem de ölüm tehditleri almasına sebep olmuş. El Salvador 'u terk etmiş. Ama kitap basılmaya devam etmiş hatta üniversitede ders kitabı olmuş. Yazarın da söylediği gibi O'na bolca düşman kazandırmış.
TiksintiHoracio Castellanos Moya · Jaguar Kitap · 2025494 okunma