Kendisine sorulan “stressiz bir insan olabilir mi” sorusuna cevabı çok netti. Stressiz bir insan tabiri olamazdı. Çünkü Selye’ye göre stressiz bir insan, ölü bir insan demekti.
Bağımsızlığı hayatı boyunca her bir hücresinde hisseden kızın bir anda bir adama bu kadar bağlı olduğunu hissetmesi garip bir duyguydu. Ama kesinlikle bundan şikayetçi değildi. Evet, bu adama bağlanmıştı ama bu bağ, aşkın düğüm attığı bir bağdı. Özgürlüğünü kısıtlamak yerine çok daha büyük bir özgürlüğe kavuşmasını sağlıyordu.