Evrim boyunca, atalarımız şekere sadece iki yoldan ulaşa biliyordu: yılın sadece birkaç ayı bulabildikleri meyvelerden ve arıların koruması altındaki baldan. Ama son yıllarda şeker neredeyse tüm işlenmiş gıdalara ekleniyor ve tüketicinin seçenekleri sınırlı. Doğada şekere erişmek çok zordur ama insanoğlu bunu kolaylaştırdı.
İnsan vücudunun besin yoluyla alınan karbonhidrata aslında hiç ihtiyacı yoktur. Minimum karbonhidratla hayatımızı sürdürmemiz mümkündür ve bu da zaten ihtiyaç halinde karaciğer tarafından üretilebilmektedir.
Asıl hedefimiz, bir hastalık ortaya çıktıktan sonra tüm silahlarımızı kuşanıp saldırıya geçmek değil, hastalıklar ortaya çıkmadan kendimizi korumak olmalıdır.