İşsizliğin yarattığı hüsranın sebebi çok büyük ihtimalle ekonomik sıkıntılardan ziyade değersizlik hissinin içlerini kemirmesidir. İşsizlik maaşı ne kadar yeterli olursa olsun bu açığı kapatamaz.
Kendini halkın çobanı olarak gören iyiliksever despot bile, insanlardan koyun uysallığı beklemekten kendini alıkoyamaz. Mutlak güçün kötü yanı insanlık-dışı oluşu değil, insanlık-karşıtı oluşudur.