-Lan Alişan, sen şimdi bana odun kafalı mı demek istiyorsun?
-Sana sadece ezbere bildiğin Cuma suresinin beşinci ayetini hatırlatmak istiyorum.
-Ne diyormuş o ayette?
- Tevrat'la yükümlü tutulup da onunla amel etmeyenlerin durumu, ciltlerle kitap taşıyan eşeğin durumu gibidir. Allah'ın ayetlerini inkâr eden topluluğun hali ne kötüdür. Allah zalimler topluluğunu hidayete erdirmez.
-Lan terbiyesiz herif, sen şimdi bana eşek mi demek istiyorsun?
-Valla ben sana senin ezberleyip kafanda taşıdığin ama anlamını öğrenmeyi bir türlü akıl edemediğin ayetlerden birinin manasını söyledim. Sen nasıl anlarsan anla.
Ben Kuran'ı anlamak için okumak istiyorum, anlamazsın diyorlar ama anlamadığım Arapça halini ezberletmeye devam ediyorlar.
Ben Arapça okurken seninle ilgili hiçbir bilgi öğrenemiyorum ki..
Bunu söylüyorum, anlamasan da Arapça okumak sevaptır, diyorlar.
Senin varlığını ispatlamak istiyorum, küçücük aklınla böyle büyük işlere kalkışma diyorlar.
Kitaplarda olmayan soruları soruyorum, bana sivri zekâlı diyorlar...
"Gönül ile aklı koydum kafese...
Biri 'ümit' diyor, biri 'kes' diyor..
Çırpındıkça kaldım nefes nefese,
Biri 'dayan' diyor, biri 'pes' diyor..
Yüreğim döndükçe döndüm ak kora..
Sabrım demir aldı, yelkenler fora..!
Gitmek istiyorum çok uzaklara,
Biri 'aman' diyor, biri 'es' diyor."
~Hz. Mevlana~