"Devrimi" yıkmak, halkı kendi yanlarına çekmek için her daim yaptıkları propaganda yöntemine başvurdular. Halkın dinsel duygularını sömürmeyi sürdürdüler.
Örneğin: 1876 Anayasasının 35.maddesi Meclis'i feshetme yetkisini padişaha tanımıştı. İttihat ve Terakki Cemiyeti 35.maddeyi kaldırmak istiyordu. Monarşist gericiler bu anayasa değişikliğinin milletin dini duygularını suistimal ederek şöyle yorumladılar: "30 'ramazan', 5 'namaz' demek, yani ittihatçı dinsizler aslında ramazanı ve namazı kaldırmak istiyorlar!"
Acaba böyle aşklar, sadece Doğu'ya mı özgüydü, bir çeşit harase miydi bu da insanın kendini helak ettiği? Ah minel aşk sözü başka bir dile çevrilebilir miydi?