Bu dünyada insanları korkutan tek şey öğrenmekti. Acıyı, susuzluğu, açlığı ve üzüntüyü öğrenmek onların uykularını kaçırıyor, bu yüzden daha rahat döşeklere, daha leziz yemeklere ve daha neşeli dostlara sığınıyorlardı.
Savaş olmasaydı, dünyada barış olsaydı o zaman tamam, eğlenmene bak derdim! Ama sıradan bir itfayeci olmaya geri dönmemelisin Montag. Dünyada her şey yolunda değil.