Kendini gerçekleştirme denilen şey, ulaşılabilir bir hedef değildir çünkü çok basit olarak insan bunun için ne kadar çaba gösterirse o kadar uzağında kalır. Başka bir deyişle kendini gerçekleştirme sadece kendini aşmanın bir yan etkisi olarak mümkündür.
Bana yarayan ne varsa o iyidir ve ona yönelmem en temel hakkımdır; ancak neyin bana yarayacağı, yada ne ölçüde yarayacağını doğru saptamak ancak tutkularımı ayırt edebilmem ve dizginleyebilmemle olanaklıdır. Benimle birlikte yaşayan diğer türdeşlerim, toplum üyeleri, insanlar ile karşılaşmalarımı ancak Tanrı/Doğa'nın bütünlüklü bilgisiyle yönetebilir, yalnızca aklı selimle bu karşılaşmaları tutarlı bir neşeye dönüştürebilirim.