Onur Cihanzade

Onur Cihanzade
@Gurur1
Öyle yıkma kendini, Öyle mahzun, öyle garip… Nerede olursan ol, İçerde, dışarda, derste, sırada, Yürü üstüne üstüne, Tükür yüzüne celladın, Fırsatçının, fesatçının, hayının… Dayan kitap ile Dayan iş ile.

Onur Cihanzade

, bir kitap okudu
8/10
·159 syf.·
5 günde okudu
·
2024 37. kitabı
Reşat Nuri Güntekin
8.9/10 · 51,7bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Dicle'yim ben, Dicle'nin sesi, Çok uzaklarda, sürgün ülkesinde bir inilti Bir inilti yabancı bir güneş altında, Şavkının altında yabancı yıldızların, yabancı bir ayın Seni düşünüyor. Sen, çoktandır unuttuğum bir çobanın kavalı, Bir atın koşusu, uzaklarda kalmış bir Mağrip rüzgârı misali , Dallarını, yapraklarını, tanelerini unuttuğum bir dut ağacı, Kokularına doyamadığım bir reyhan dalı, zambak çiçeği, Artık haber alamadığım bir turna sürüsü. Sen, unutulmuş kaderim, Sen, yitirilmiş aklım, hafızam. Seni düşünüyorum kayboluş ülkesinde. Seni düşünüp, hawar diye bağırıyorum Hawar, ben, sen, bizler ne çok yorgun Savaşlardan, kavgalardan, matem ve taziyelerden, Yolculuklardan, göçlerden, darbe ve yaralardan. Boynumuzdaki boyunduruk, el ve ayaklarımızdaki zincir, Dilimizdeki kilit, ölümü ruhumuzun. Kalubeladan biri süren esaretten yorgun. Kaybolmuş, artık çok uzaklarda. Dicle'yim ben, Dicle'nin sesi. Seni anlatan ses, yalnız ülke, sessiz toprak. Ben yorgun, sen yorgun, biz yorgun. Dörtnala kalkan atlar, Kınından çekilmiş kılıçlar, Patlayan toplar, gelip geçen ordular, Gökyüzüne ulaşan fermanlar,
Sevgili öğrencim İlahida ,sonunda bitirdim :)
Bu değerli kitabı okumaya Nisan ayında başladım .Okuduğum kitapları genelde öğretmenlik yaptığım okula da götürüp, orada da okumaya çalışırım .Öğrencilerim okuduğum kitaplara ilgi duyup,incelemek isterler .İlk dikkatlerini çeken şey kitabın kalınlığı ve sayfa sayısıdır . Güzel kızım İlahida da aynen böyle yapıp kitabı inceleyip ,sayfa sayısına baktı ve dedi ki : - Öğretmenimmm bu kitabı nasıl bitireceksiniz ,çok uzunnn :) Kitap okuma istikrarımın iyi olduğu bir dönemdi ve İlahida'ya en fazla iki haftaya bitireceğimi söyledim . Şaşırıp : - Hayır öğretmenim ,bitiremezsiniz .İsterseniz iddiaya girelim .Bu kitabı iki haftaya bitiremeyeceksiniz . Gerçekten dediği gibi oldu.Hani derler ya " insan plan yapar,kader gülümser " diye .Her insanın hayatında farklı bir örgüyle , farklı zaman diliminde de olsa fırtınalı bir dönemi olur ya işte benim için de böyle bir dönem oldu .Ne kadar okumaya çalışsam da odaklanamadığım ,okuyamadığım bir dönem oldu.Sonrasında içimdeki fırtınalar bitti ve yerini dinginliğe bıraktı .Geriye bu kadim kitabın kattıkları ve hayatla ilgili yaşadığım bu ince mesaj kaldı ...

Onur Cihanzade

, bir kitap okudu
Puan vermedi·680 syf.·
76 günde okudu
·
2024 36. kitabı
Mehmed Uzun
9.5/10 · 375 okunma
Yani bazen, bazı yerlerde, bazı olaylar karşısında, sözün hiçbir gücü, hiçbir kıymeti kalmıyordu ve o vakit sadece sessizlik oluyor, içinde her şeyi barındıran sessizliğin sesi her şeye egemen oluyordu.
Sayfa 500·Kitabı okudu