Gitme insanların yanına, kal ormanda! Hayvanların arasına karış daha iyi! Neden sen de benim gibi olmak istemiyorsun- ayıların arasında bir ayı, kuşların arasında bir kuş ?
“Ben niye çekildim ki ormana ve ıssızlığa?” dedi ermiş, “İnsanları çok sevdiğimden değil mi?
Şimdi tanrıyı seviyorum: sevmiyorum insanları.Tamamlanmamış bir şeydir insan benim gözümde. İnsanları sevmek mahvederdi beni.”
Zerdüşt yanıt verdi: “ Sevgiden söz eden kim! İnsanlara bir armağan getiriyorum ben.”
“Bir şey verme onlara.” dedi ermiş, “ İyisi mi bir şey al onlardan ve onlarla birlikte yüklen bunu- bu onlara çok iyi gelecektir: eğer ki sana da iyi geliyorsa!”