...Karikatürist hiç şüphesiz süngerlerle değil bizimle dalga geçmektedir. Her birimiz belli bir mekana, zamana ve koşula hapsedilmişizdir. Bu sınırları aşmak için zihnimizi kullanma girişimlerimiz çoğu zaman sonuçsuz kalır. (...) Evrenin aslında ne kadar büyük olduğunu göremeyiz. Hayal gücü, bugünün sınırlarını kolaylıkla aşamaz.
Oysa iyi bir polisiye romanın sonuna gelip katilin kim olduğu kısmını eksik bulduğunuzda, neden insanların ölümsüz ruhlarını bir sonuç için seve seve sattıklarını anlarsınız.
Kitapta beğendiğim ama paylaşmaya kıyamadığım onlarca cümle var. Çoğu yerde kendimi gördüm. Hatta kitabın sonlarına doğru kendime 'Ben özel değil miyim şimdi?', 'İnsanların ortak noktaları aslında düşündüğümden çok mu fazlaymış gerçekten?' gibi sorular sorarak şaşıra şaşıra ilerledim. Kitap hem bitmesin istedim hem de sonuna hemen gelip içindeki tüm bilgileri öğrenmek istedim. Bu zamana kadar çok az psikoloji kitabı okudum ama bu kitabın beni bir adım ileri götürdüğüne eminim. Bazı yerleri okurken zorlandım; uzun cümleler, üzerine düşünülmesi gereken deneyler, kendimle kıyaslamalar, ben olsam ne yapardımlar...
Bence herkes okumalı.
Ben de siz bu incelemeyi okurken yazara teşekkür maili yazıyor olacağım.