Maksim Gorki, Bozguncu kitabında şöyle diyor: “Yalan olduğunu bilsen dahi inanacaksın insanoğluna, yani dinleyeceksin onu, niçin yalan söylediğini anlamaya çalışacaksın. Bazen yalan, insanın özünü gerçeklerden daha çok açığa vurur..."
Ne olurdu kokunun da fotoğrafı olsaydı.
Sesin fotoğrafı, boşluğun fotoğrafı...
Parmak uçlarındaki karıncanın,
Ruhtaki üşümenin...
Ölüm kimseyi bu kadar yalnız bırakmazdı.
Otların Uğultusu Altında, Şükrü Erbaş