Kadınların arka planda bırakıldığı ve eğitimsiz kaldığı bölgelerde, o bölgenin ya da ülkenin tamamı en az onlar kadar geri kalmış,eğitimsiz ve az gelişmişti. Kadınların eğitim almaya, toplumda ve ülkede daha aktif rol üstlenmeye teşvik edildiği yerlerde ise insanların tamamı daha üretken, daha münevver ve terakkiperverdi.
Ben, bir insan derisinin rengine göre değil bilinçli amellerine göre, eylemlerine göre, başkalarına karşı tutum ve davranışlarına göre değerlendirilmelidir diyen Kur'an'ın öğrettiklerine inanıyorum.
Özgürlük; istediğin gibi yaşamak mıdır, ölüm korkusu olmadan yaşamak mı?
Hayır diyebilmek midir? Modernizmin kölesi olmamak mı?
Yoksa her şeyi ve herkesi boşverip oluşturduğun alanda tek başına kalmak mıdır?
Özgürlükteki mihenk nedir?