Küreselleşme yalnızca yeni bir emperyalizm biçimidir. Küreselleşme karşıtı eylemciler dünyanın tek süper gücü Amerika'nın askerlerle ve bombalarla değil, kültürü, şirketleri ve en başta Microsoft, McDonald's ve Coca-Cola olmak üzere markalarıyla dünyayı istila etme niyetinde olduğunu ileri sürüyorlar...
2003'teki Irak savaşı sırasında, Amerikan karşıtlığını onun alkolsüz içkilerine saldırarak ifade etme düşüncesi, yeni biçimler almıştı. Tayland' da Müslüman gençler Amerikan işgalini protesto etmek için yere Coca-Cola döktüler ve artan
ABD karşıtı protestolar yüzünden satışlar askıya alındı. Bu arada, Ortadoğu' da yerli yapım kolalar popülerleşmeye başladı. Eskiden Pepsi'nin ortağı olan bir şirketin İran'da ürettiği "İslami" kola Zem Zem Kola, satışa sunulduğu ilk haftada 4 milyon kutu satıldığı Suudi Arabistan, Bahreyn, Katar ve Irak'ta popüler oldu. Batı Yakası'nda yapılan Star Cola, BirleşikArap Emirlikleri'nde popüler oldu. Hem eleştirenler, hem de destekleyenler Coca-Cola'yı Amerika'yla özdeşleştirmeye devam ediyordu. Nisan 2003'te Amerikan birlikleri Saddam Hüseyin'in Bağdat'taki sarayını işgal edince, hamburger, sosis
ve tabii Coca-Cola tükettikleri bir ızgara partisi düzenlediler...
"Şirketinizin bu olağanüstü durum süresince bize [kola] temin edebilmesini içtenlikle umuyoruz. Görüşümüze göre Coca-Cola, silah altındaki çocuklara moral veren ürünlerden biri olarak sınıflandırılabilir."