Okuyanlar da ne yazık ki, kolay şeyler okuyorlar. Bizde menkıbe merakı var. Sevdiğini âlâ-yı illiyyine, göklere çıkarmak, sevmediğini de esfel-i sâfilîne, yerin dibine batırmak... İşte bu anlayış, insanı adaletten, insaftan ayırır ; ilmi, fikri güdük bırakır.
İnsanın görüşü kısalır, daralır..