Dünyanın en iyi üç gitaristinden biri, enstrümanına dair sadece şu kelimeleri söyler: "Gitarı ve gitar müziğini anlayabilmekteyim." Varılabilecek son noktadır anlayabilmek. Kim bilir belki ben de anlarım kendimi. Ders almak veya tecrübe değildir anlamak. Sadece anladığının farkında olmaktır gereken. Ölümlü olduğunu unutamadıktan sonra ne gereği var anlamanın? Tutunsan da âşıklarına, zincirlesen de kendini dostlarına yine de gömülürsün toprağa. "Anlayamasam da ölecektim. Daha çok anlamak yormayacak tabutumu taşıyanların kollarını. Çünkü ne daha ağır oldum, ne daha büyük."