Öğretmeni Mustafa Sabri Efendi ona “bilgi ve erdem bakımından olgunluk, yetkinlik, eksizsizlik” anlamına geldiği için “Kemal” ismine layık görür.
Mustafa artık çocukluğu boyunca yaşadığı derin travmalarına rağmen gelişen kişiliğine yakışır bir isimle hayatına devam edecektir o artık Mustafa Kemal’dir!
Annem ilahilerle mektebe başlamamı ve mahalle Mektebi’ne gitmemi istiyordu. Babam ise o zaman yeni açılan Şemsi efendi mektebine devam etmemi istiyordu.
Nihayet işi babam başarılı bir şekilde halletti önce bir törenle mahalle mektebine ardından Şemsi Efendi’nin mektebine kaydedildim.”Kısa bir zaman sonra babam vefat etti.”