Diyelim ki bir öğretmen çocukların ödevlerini kontrol ediyor ve göruyor ki sınıftaki tüm öğrenciler ödevini yapmış. Bu bir öğretmen için yeterli mi? Öğretmen çocuğun sadece ödevi yapmasıyla ilgilenıyorsa, yeterli değil. Her çocuk ödevini yapmış olabilir ama önemli olan bu değil, ödevini hangi motivasyon kaynağıyla yaptıgıdır.