Tanrı varsa insan aklının sınırları olduğunuda bilir. Yoksulluğu, haksızlığı , açgözlülüğü, yapayanlizliģi, bütün bu karmaşayı o yaratmadı mi? Mutlaka çok iyi niyetlerle girmiştir bu işe, ama sonuçlar bir felaket. Tanrı varsa bu dünyayı erkenden terk etmeyi seçen yaratıklara karşı cömert davranacaktır, hatta bizi burada vakit harcamaya zorladığı için özür bile dileyebilir.
Sizinle hiç ilgisi olmayan bir konuya çözüm ortaklığı etme çabanız, sizi düşünceli ve ıyi bir insan yapmaz. Tam tersine arkadaşına karşı asli vazifesini yerine getirmekten bile çekinen bir bencil olduğunuz algısı doğar.