İnsan, nur-u iman ile a'lâ-yı illiyyîne çıkar; Cennet'e lâyık bir kıymet alır. Ve zulmet-i küfür ile, esfel-i safilîne düşer; Cehennem'e ehil (olacak) bir vaziyete girer. Çünki iman, insanı Sâni'-i Zülcelal'ine nisbet ediyor; iman, bir intisabdır.
Gönül evini temiz tut,yar gelince utanmayasın kardeşim,
Dilini temiz tut,yar derken utanmayasın kardeşim,
Ekmeğini temiz tut,yare ikram ederken utanmayasın kardeşim,
Ellerini temiz tut,yar ellerini öperken utanmayasın kardeşim,
Yolunu temiz tut,yare giderken utanmayasın kardeşim,
Tertemiz bir sevda ise hayalin,ağırlamanı da tertemiz yapman gerekir.Eline ilk kokuyu yarin vermelidir.Geçmişten bir koku varsa o elde ,olmaz kardeşim.O çiçek orada yapamaz.Bir elde bir çiçeğin kokusu olur .Başka çiçek getirdin mi o ele,o çiçek de kırılır, o el de çiçeksiz kalır.