Vay göresim geldi seni Berçenek
Dağlarında yatasım var bu gece
Ağlamaktan gözlerim olmuş çelenk
Taşlarında yatasım var bu gece
Ekinlerin biçilmeye elverişli
Hasretinle ciğerim var parçalı
Mahzuni’yim yüreğimde ateşli
Ocağında yanasım var bu gece
Bizim köy dağların ardındadır
Ne tren gelir, ne otobüs işler.
Yol uzak, yokuş ve çamurdur
Ulaşmak için aşman gerekir
En az üç dağ, beş tepe…
Evler kerpiçten ve sıvaları dökülmüş
Bacası tütmeyen çoktur kışın
Ama insanlar iyidir burada
Sıcaktır, paylaşır, selam alır verir
Herkes birbiriyle akraba gibidir
Cahit Külebi
Gidiyorum, içimde bir şeyler kırık
Rüzgâr esiyor, yollar ıslak
Ve zaman,
Hep biraz geç kalmış gibi bana
Yüzümde yorgun bir günbatımı
Camda birkaç damla
Yol uzayıp gider,
Her virajda biraz daha kendime dönerim
İnsan bazen en çok yürürken düşünür
Ve her yol
Bir yanımızı alır,
Bir yanımızı bırakır geride.
T Turgut Uyar