Örtük narsistlerin pek çoğu sahip çıkmadıkları seçimler ve almadıkları sorumluluklar yüzünden başarısızdırlar. Bu durumdan başkalarını sorumlu tutmak ve kendilerini haklı çıkarmak için bir mağdur rolü yaratır ve bu role sıkı sıkı tutunurlar: "Kimse beni anlamadı, bana fırsat verilmedi, yanlış yerde, yanlış aileye doğdum, şans yüzüme gülmedi, gülseydi neler neler yapardım..." diye sayıklayarak ömürlerini tüketirler. Mağdur rolüne tutunan örtük narsist, bu sayede hem kendince mücadeleden muaf kalır hem de nefret ettiği ötekini canileştirmiş, fail kılmış olur. Mağdur olduğuna göre, zaten alacaklıdır ve tabii ki suçlu olan failin sahasına çıkmayacak, orada onunla rekabete girmeyecektir.