Papatya nurse

Papatya nurse
@Hayal_
Bir insana iyilik yapabilmek kadar güzel bir şey var mı bu dünyada? Ruhum bedenime üstünlük kurduğundan beri hayaller alemindeyim...
Şimdi kendime herkesten evvel ben inanmıyorum.
Etimoloji Defteri
Mücellit Nedir ?
Yapabileceğinizi düşünüyorsanız, yapabilirsiniz. Yapamayacağınızı düşünüyorsanız, haklısınız.” Mary Kay Ash :)
Şair der ki "Birinin ikinci seçeneği olacağına lahmacun ol daha iyi.."
Türkiyede kitap okuma oranının fazlasıyla arttığını görüyoruz. Artık her evde küçük yada büyük bir kitaplık var, Ama kitaplardan yeterince istifade ediyormuyuz ? Orası muamma. Bu durum bana okumanın bana ve topluma neler kattığını sorgulatmaya başladı. Kitap okumak deyince zihnimde, daha güzel konuşmak, imla kurallarına daha riayet etme, daha güler yüzlü olmak, daha çok kelime bilgisine sahip olmak , derdini daha sakin ve kibar anlatmak dolayısıyla daha derin tefekkür edip daha mantıklı olmak geliyor. Peki toplumda neden hala bu kadar kaba sapa adam var? Tüyapta sıra yüzünden kavga eden adamlar gördüm. Kavga etmek hiçte insani değil, e bu adamlar birde kültürlü adam statüsünde ki , kitap fuarına gelmişler. ??? Hasılı demeye çalıştığım, acaba okuduklarımızı hayata tatbik edebiliyor muyuz? Edemiyorsak okumanın bir anlamı var mı? Kitap bizi daha insani yapan bir eğitmenden , kahvenin yanında resmi konulan ahada bunu okuyorum dedirten bir objeye mi evrildi? Peki okuduklarımız??? Sanat, tarih ,klasikler, din , tasavvuf , bilim, edebiyat, söyleyişi... mi yoksa daha çok popüler kültüre hitap eden cicili bicili okuduktan sonra bir kenara attığımız oyuncaklar mı? Babam Suç ve Ceza' yı iki günde bitirdiğimi öğrenince ; bana kızmıştı . 17 sene evvel okuduğu kitabın bütün karakteristik özelliklerini betimlemiş, Raskolnikov'u benden daha canlı anlatmış ve en önemlisi kitaptan çıkarımlar yapmıştı. Kısacası adam kitaptan hayatına bir şeyler katmış. Sahi ya biz niye okuyoruz?
Bir şeyleri paylaşmak için doğru zaman doğru mekân doğru vesaire ararken geçer zaman. Mustafa Kutlu, "İnsanlar ölür ve cenazeler kalkar. Söyleyecek sözü olanlar için bu da bir vesiledir."