Yeni Dünya kitabı, Sabahattin Ali'nin insanı, özellikle de toplumun kenarında kalmış insanları ne kadar dikkatle ve şefkatle gözlemlediğini gösteren bir öykü kitabı. Hikayelerde büyük kahramanlıklar ya da olağanüstü olaylar yer almıyor. Ama tam da bu sade anlatımın içinde insanı derinden etkileyen bir gerçeklik hakim kitapta. Karakterler genellikle yalnız, yoksul ve çaresiz insanlar. Sabahattin Ali onları acındırarak değil, oldukları gibi anlatarak güçlü kılıyor. Sabahattin Ali'nin dili çok sade ama anlatımı güçlü ve akıcı. Gereksiz süslü cümleler yok kitapta. Sabahattin Ali'nin kullandığı sade dil hikayelerini daha da derinleştirmiş. Hikayeler dönemin ruhunu öyle güzel anlatıyor ki, bazı hikayeler yüreğime çok dokundu. Mutlaka okuyunuz. Çok ince bir kitap olmasına rağmen etkileyici ve okurda iz bırakıyor. Herkese tavsiye ediyorum.