İnsan doğası gereği üretendir. Üretmeyen insan hem ruhen hem de bedenen hastalanır. Üretim tabii ki her alanda olabilir. Mesela iyi kitaplar okumak da bir tür üretimdir. Zihin yolculuğudur... İyi kitaplar sayesinde düşüncelerinizi geliştirir ve her şeye karşı daha sağlıklı bir bakış açısı edinirsiniz.
Oysa mutluluk bir ikna meselesi değildir. O içten gelir, insanı her daim pozitif tutar. Pozitif olmanın, daha doğrusu pozitif kalmanın zor olduğu bir hayatın içinden çıkabilmek için öncelikle fazlalıklardan arınmak gerekir.
Fazla insan, fazla eşya, fazla harcama, fazla koşturmaca, fazla düşünce, fazla evham...
Bütün bunlar fazladan harcanan zaman demektir.