Kitabın ilk bölümünde mutluluğa sadece erdemle ulaşabileceğimizi ve erdemli bir şekilde nasıl yaşabileceğimizden söz ediliyor. İkinci bölümünde ise zamanın çok değerli olduğundan, zamanımızı dolu geçirdiğimizi düşündüğümüz ve yapmaktan hoşlandığımız şeylerin aslında zamanı öldürmek ve iyi değerlendirmemizi nasıl sağlayacağımızdan söz ediliyor. Kısa olması ve akıcı olması bakımında öneririm.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
En sevdiğim yazarların başında gelen Stefan Zweig'in yazdığı eserde psikolojik geçişler titizce işlenmiş. Kitabın kısa olmasına karşın olay akışı ile gayet sofistike. İçine kapanık olan Berger tıp fakültesi için Viyana'ya taşınır. Burada yalnız hisseder ve sosyalleşmek için çeşitli girişimlerde bulunur ancak sonuç alamaz. Hayatında kimse olmayan çeşitli psikolojik sorunlar yaşayan ve tam hayattan ümidi kestiği anda kızıl hastalığına yakalanan bir kızla denk gelişi yalnızlığını bitirirken aynı zamanda ömrünün son saatlerinide bitiriyor. Bu kötü son ise Stefan Zweig tarafından şöyle özetleniyor: 'Dışarıdan, pencerelerin ardından yabancı büyük kentin hiddetli sesinden başka bir şey duyulmuyordu; kent, durmaksızın homurdanıyor, ne ölümle ne de yaşamla ilgileniyordu. KızılStefan Zweig '