Aşmak istiyorsan, ilkin yola koyul.
Yol boyu ilerledikçe aşınmaktan kork.
Bil ki bu ülkede korkmadan ilerlenilmez
Ve korkusuz yaşanılmaz.
Bunu bilmeden insan gibi yaşayamazsın.
- Niçin yalnızca geceleri yazabiliyorsun?
- Çünkü karanlık çöktüğünde hiçbir şey görülmüyor. Ve o zaman, kafamın içindekiler ortaya çıkıyor.
- Ama onları, gündüz gözüyle görmüş olmalısın.
- Evet. Gündüz gözüyle görülenler gece sözcükleriyle yazılabilir ancak.
Yazmaya çalışırken görüyorum,
yazmak benim için
hep direnmek demekmiş-
saplantılarla
Yaşamın güç koşullarına
anlamsızlığa, saçmalığa
her tür baskıya
ölüme, ölümün gerçeğine
çılgınlığa, çıldırmaya
Dünyayı değiştirmeye çalışanlar
biraz da insanı değiştirmeyi düşünseydiler,
bunun bilincinde olup
bu yolda çaba harcasaydılar
benim gibi bazı kişilerin
umutsuzluğunun kara rengi
az-buçuk açılırdı.