Ah,sevgili dostum doğrunun izini taşımak için ona temas etmek yetseydi, o zaman terbiye ve bilgelik basit şeyler olurdu, çünkü bileşik kaplardaki sıvı gibi doğrudan aktarılabilirlerdi! Ama öğrenmek ve bilmek için bilgiyle temasta olmak yetmiyor:
Çalışmak, yalnızlık ve düşünmek de icap ediyor.
Karanlıkta ışığın parlıyor
Bilmiyorum, nereden geliyor.
Çok yakındaymış gibi görünüyor,
Oysa o kadar uzak ki.
Adını bile bilmiyorum,
Ama ne olursan ol;
Parla,parla küçük yıldız!