Bu kitabı 2 kere okudum. İlk okuduğum da ortaokula gidiyordum 2. okuyuşumdaki kadar etkilenmemiştim. Son okumamda bu kadar etkilenmemin sebebiyse yaşanmışlık ve kitapta geçen hikayenin benzerini deneyimlemem. Okurken fark edileceği üzere kitap günümüz zamanından da izler taşıyor. Yazarın kitapta işlediği; aşk, yalnızlık ve yabancılaşma gibi kavramlar günümüzün de ortak sorunu. Benzerlikler olması sebebiyle de roman kendine çekiyor.
Kesinlikle okunması gereken bir kitap.
'İçimde birdenbire bütün insanlarla sarmaş dolaş olmak, uzun yıllar birbirinden ayrı kaldıktan sonra nihayet kavuşan dostlar gibi çoşkun bir muhabbetle herkesi öpmek arzusu vardı.'