Demokrasinin hesap günü seçimlerdir. Kaybetseniz bile kazanma şansınız bulunur. Biz büyük hesap gününe inanan insanlarız. Mahşerde telafi hakkımız olmayabilir. Emaneti ziyan etmiş, kul hakkına gereken özeni göstermemiş, helal lokmayı zedelemiş, suistimale göz yummuş biri olarak orada bulunmak ister miyiz ?
Bu sorunun bizi götürdüğü yer : Emaneti koruyan , aslında kendini korumuş olur .
İnsana başladığı gibi bitirmenin sevinci yeter. Buna " istikamet " diyoruz.
Bir ilave: Bazı güzelliklerin, fedakârlıkların karşılığı bu dünyada yoktur. Boşuna beklemeyiniz.
Bize emanet edilen imkânlar ve makamlar , bir gün mutlaka elimizden alınacaktır. Buradaki esas mesele , onları teslim ettikten sonra elimizin temiz kalıp kalmadığıdır.
Hasbî değil de hesabî olanlar, yani hayatını ve ilişkilerini menfaat üzerine kuranlar , eleştirmez, fikrini söylemez. Sadece onaylar, tasdik eder, alkışlar. Haklısınız efendim.